سرفصل های دوره آموزشی تجارت
با سلام و احترام
گسترش تجارت نقش مهمی در رفاه و پیشرفت اقتصاد دارد.
متن زیر با تکیه بر راهکارها و توانمندسازی افراد علاقمند جامعه، سرفصل هایی را بر اساس تجربه آقای دکتر لطفی ارائه می دهد.
سرفصل های درس تجارت در دوره مهارت افزایی دانشجویان
🟣 عنوان برنامه
۱. تجارت تجهیزات و محصولات متناسب با رشته تخصصی دانشگاهی
۲. الزامات صادرات و کارآفرینی به روش بازاریابی صادراتی
🟣 سرفصل های مورد نیاز:
۱. ابزارهای صادرات
۲. پیش نیازهای صادراتی
(آشنایی به زبان بازار هدف صادراتی، مسئولیت پذیری و پاسخگویی، بلوغ کار تیمی، هدف گذاری ...)
۳. طرح کسب و کار
۴. طرح صادرات
شناخت بازار هدف صادراتی، نقاط قوت و ضعف، شناخت رقبای بازار هدف صادراتی، ریسک پذیری و مدیریت ریسک و ...
شناسایی و انتخاب بازار هدف صادراتی، استراتژی شرکت، ابزار SWOT, استراتژی بازاریابی، مدل های انتخاب بازار، رویدادهای تجاری و حضور در نمایشگاه، اعزام و پذیرش هیات های تجاری، و ...
ارزیابی بلوغ، چرخه عمر محصول، اخلاق کسب و کار، خلق ارزش
۵. انواع مشتری، اقیانوس آبی، صادرات پارتیزانی، بازارسنجی و بازاریابی، جامعه هدف، اعتبار سنجی
ورود به بازار هدف صادراتی، ابزار تدوین صحیح استراتژی، خلق ارزش صادراتی، ریسک در بازار
تامین و تحویل کالا، ریسک و انتقال مسئولیت، قواعد اینکوترمز، قرارداد با تامین کننده، پروفرما اینویس، قرارداد حمل و نقل، بیمه، لیست عدل بندی و صورتحساب بسته بندی، گواهی مبداء ، گواهی بهداشت، ارسال نمونه، انجام تشریفات گمرکی
۶. روش های تحقیق بازارهای هدف صادراتی و بانک های اطلاعاتی
۷. مقدمه بر اصول مذاکره